Lirik Lagu Ushahidu (Budak Budak Zaman Sekarang) – 5forty2

Lirik Lagu Ushahidu (Budak Budak Zaman Sekarang) – 5forty2

(verse1)
mari dgr cerita bdk2 zmn skrang,
ada pakai jubah,ada yang sparuh telanjang,
ada macam2 kulit putih tukar hitam,
ikut suka hati apa peduli halal haram,
masa kecik-kecik cita2 jadi doktor,
bile besar jadi lupa, jadi player jadi gengster,
apa kejadahnya?ayah kelu tak bkata,
mak garu kpala,masa dpn huru hara,
org bcinta dia pn gatal nak ikut,
bila maruah dah tergadai baru dada rasa semput,
ini kisah anak dara blm yg pemuda,
macam-macam ada,smpai xtau camna nk mula,
skolah blm abis dah lagak macam dewasa,
Islam hanya pada nama sume dia nak cuba,
boleh main cuba2,boleh main raba2.
main sama2 bila kena sama rasa
tepuk dada tanya slera tanya iman tanya diri
tanya kaki sapa bagi sampai kita boleh diri
aku cuma cerita apa yang aku nampak
terpulanglah kat korang nak terima ataupun tak

(chorus)
budak zaman sekarang perangai pelik
orang kata buruk dia pandang suma cantik
tak serik, mana pergi rasa segan
kalau tak kat orang kurang-kurang pun kat tuhan
kuat manusia bergantung pada ilmu
setakat tunjuk otai takda orang respect kat lu
memang begitu,dunia untuk orang bijak
pandai-pandai hidup kalau tak nak kena pijak

(verse2)
cuba-cuba usha tengok-tengok sekeliling
bukan tengok dinding tapi minah senget mata juling
dia bukan buta,cuma buat-buat tak nampak
dia rasa seronok jadi budak rosak akhlak
harga diri murah jual badan kat lelaki
mcm balak dia confirm amik dia buat bini
sedarlah diri,sedarlah dari mimpi-mimpi
apa hari-hari kau memang gelap takda pagi?
konon pakai seksi sebab lelaki suka tengok
kalau lawa takpa cuma lawa sikit dari momok
pusingkan pandangan tengok pulak benda baru
budak jadi playa walau belum tumbuh bulu
apa benda tu? khatan pun belum kering lagi
dah pandai pulak citer main sana main sini
tukar pompuan hari-hari, bukan ker kau tu muslim?
Nabi tak ajar kita tukar pompuan macam musim
macam main game, boleh buat sesuka hati
cuba pikir balik kemana kita lepas mati
tak payah kerek-kerek kita semua bukan hebat
ingat atas sana ada kuasa lagi kuat

(chorus)

(verse3)
jom tengok-tengok budak-budak dekat sini
perangai pelik diorang tambah sikit dgn peragai gedik
dengan jersey besar,rantai pulak nak cecah lantai
topi kasi senget pastu carut tunjuk otai
pakai seluar besar padang, badan macam lidi
tepi angkat sikit kasi tayang bulu kaki,
tayang itu ini tunjuk suma perangai buruk
memang teruk bila orang mula lagak beruk
buat apa sibuk-sibuk dengan trend masa kini
sanggup pakai mahal walau gadai itu ini
berhabis duit cuma sebab nak perhatian
semua atas sebab nak diri diperhatikan
inilah hakikat,kita pentingkan luaran
anugerah tuhan lebih sekadar ucapan

(chorus)

(outro)

This entry was posted in 5forty2, Lirik Melayu. Bookmark the permalink.

7 Responses to Lirik Lagu Ushahidu (Budak Budak Zaman Sekarang) – 5forty2

  1. Bella Jessica Alison says:

    Sepatah haram aq x phm

  2. Britney Sarah Love Edhward Joe says:

    Hey!!!!!!!! i like this lirics

  3. danisbanz says:

    lagu nii sedap ckit dari beruk nynyi laa!! pow batok!!

  4. siti nor halijah says:

    best ape lagu niey ..

  5. siti nor halijah says:

    best ape lagu niey .

  6. Oooo bodoh best la lagu tu bangang

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>