Lirik Lagu Tanak Kampung (Versi Melayu) – Jimmy Palikat

Lirik Lagu Tanak Kampung (Versi Melayu) -Jimmy Palikat

Memang aku ini anak orang miskin
Tiada apa-apa yang dapatku berikan
Engkau memang cantik memang tidak padan
Dan tidak sepadan

Aku anak kampung tiada pelajaran
Kuli kuli sahaja memang tidak padan
Cantik ba kau itu banyak yg tergoda
Lagi orang kaya

Chorus
Tiada keretaku bawa kau jalan-jalan
Rumahku pun tiada ada pun bapa punya
Apalagi belanja mahu bayar berian
Kahwin sama kamu

Bukannya ku tidak suka sama kamu
Tapi aku takut hidup kau kan sengsara
Kerna aku cinta
Aku lepaskan kau
sama orang lain

Engkau masih muda cantik lagi menawan
Janganlah kau cari lelaki macam saya
Engkau memang cantik
Nanti kau menyesal tiada guna

(ulang Chorus)

Video Lagu asal

Lirik Lagu Tanak Kampung – Versi Dusun

This entry was posted in Lirik Melayu and tagged , , , . Bookmark the permalink.

28 Responses to Lirik Lagu Tanak Kampung (Versi Melayu) – Jimmy Palikat

  1. lagu yang memukau hati saya lawa lah 100% saya suka dan saya amat hargai lagu sabah. Ini

  2. asilalia hellgirl says:

    sy ska dgr lgu nie wlaupn sy x fhm sepruh ..lgu nie bla d mainkn d tempt joget d kg owng asli..smua akn msuk untk menri..krna muziknya unik dn menrik

  3. adieyla hashim says:

    Sya ska lgu niey sb buah hati sya bg kt sya..Sya syg buah hati sya..

  4. adieyla hashim says:

    saya hrap hbungan sya ngan si dy akn kekal smpai akhir hayat saya..

    <3 Iqram Syahizie <3

  5. hafizzudin says:

    lagu ini kegemaran saye

  6. musniyah muhsin says:

    saya ska lgu ny coz bla dgq lagu ny ingt blik ap yg bks bf dluw..

  7. Nuraisyah Mohd Noor says:

    best nyerr lgu niy !!! saya suka2 !

  8. nazwa says:

    sye ska sgt dgr lgu nie…sbb ia seumpama mcm sebuah cerita y di lalui oleh seseowg

  9. FaithRafiq says:

    Saya pun syuka lagu niii… pasal lirik dia same je macam hidup saya ….T_T

  10. NORAMIN says:

    LAGU NIE BESTTTT

  11. linda lillac78 says:

    lagu yang sangat catchy. suka suka

  12. nabila says:

    best giler lagu ni

  13. ZuLpRON00B says:

    LaGu NiE mEmAnG bEsT <3 <3 <3
    4ever………

  14. LiNa DiYaNa says:

    versi pompuan pon best jugak….
    balas pantun….

  15. Ez says:

    Lgu ni aku 2ju kat kekasih aku hanida,,,huhuhu,,,syg sma kamu,,,

  16. lagu ny bezt ark….

  17. syakirin says:

    lagu mcm taik

  18. fateen pinkkie says:

    mle2 cy xcke lgu niey..he2, lpas pda t cya p0n cke cngt cbb kwan cy psngkan tuk cya.. <3 I LIKE SONG ANAK KAMPUNG <3

  19. ANIS ADALIA says:

    SAYA SUKA LAGU INI KERANA LAGU INI BES.I LIKE THIS MUZIK

  20. AMEER says:

    THE MUZIK IS VERY GOOD. I LIKE THIS MUZIK.

  21. ahyie says:

    aku suke lagu nih sejak kumpulan zero nyanyi lagu nih..mintak copy lirik ye tuan admin..

  22. admin says:

    copy la

  23. muhammad fakhrul hakimi says:

    saya suka lagu ni….
    hari2 saye nyanyi…
    saya suka2

  24. sarisalmi says:

    saya amat suka lagu ini kalau 10 kali sehari dengar dari radio pun tak jemu, saya pun dah hafal lirik lagu ini

  25. ariff says:

    aku suka lagu ini… lagu ini mengingatkan kisah hidup aku… pada masa dah hulu… thank jimmy palikat…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>