Lirik Lagu Silap Lalu – 5forty2

Lirik Lagu Silap Lalu – 5forty2

[Phonic]
Siapa sangka duk atas leh jatuh tiba-tiba
Tapi tu lah jadi kat diri aku nak citer
Sedang seronok enjoy tak peduli apa-apa
Sekali datang musibah yang tak diduga
Pedih terasa, hati macam terseksa
Mencari erti, supaya diri mengerti segala
Kesimpulan tersirat atas apa yang terjadi
Ni ke petunjuk yang ditunjukkan dari ilahi?
Wujud macam-macam lagi persoalan
Rupanya aku lupa dah wat banyak kesilapan
Tapi naper sekarang bukan dari dulu
Mungkin ke Tuhan dah banyak bagi muka kat aku?
Keliru, nak jumpa kawan-kawan pun malu
Tersenyum, tapi dalam hati siapa tau?
Pengalaman bagi aku pengajaran
Ulangi kesilapan adalah kesilapan
Aku sedar ni suma dah diaturkan
Dan mulalah mulut keluarkan ungkapan

kebaikan macam mana yang harus kita lakukan
kebaikan macam mana yang harus kita jalankan(2x)

[DMent]
“Oh tuhan, ampunkan semua kesilapan”
Ucapan biasa yang sering dikatakan
Tapi banyak yang lupa, biar diri hanyut
Ulang dan ulang yang buruk masih diikut
Jadi hari-hari, boleh jadi keluarga sendiri
Korang mesti merasai, pasti pernah lalui
Bila tuhan tarik nikmat,baru dapat kesedaran
Baru nak ingat,tapi dah putus harapan
Nanti dulu, teruskan berjalan berdepan rintangan
Jangan berhenti bila penyesalan menyerang perasaan
Saranan mengelirukan,lepas buat kesalahan
Jangan risau ada jalan penyelesaian
Kesalahan satu fitrah benda yang lumrah
Pagi takkan slalu gelap pasti akan cerah
Jalanan berliku tak mungkin semua indah
Namun yang dah lepas, biarkan jadi sejarah
Yang penting insafi terus pandang ke depan
Muhasabah diri, yang lain serah pada tuhan

kebaikan macam mana yang harus kita lakukan
kebaikan macam mana yang harus kita jalankan(2x)

[Nara Merah]
Kalau aku dapat putarkan, segala waktu
Pasti aku akan kembali, ke masa lalu
Kalau aku bisa padamkan, dosa-dosaku
Pasti aku takkan ulangi, kealpaanku
Inilah realiti kini yang aku hadapi
Bercelaru terkeliru dugaan duniawi
Yang pasti, setiap ketelanjuran mula aku kesali
Malu menghadap Tuhan selepas peluang berkali
Kali ini ku yakin, cabaran tak berhenti
Disogok usia remaja hanya datang sekali
Tapi lupa semua itu bersifat sementara
Ada lagi yang abadi tunggu kat atas sana
Tenung-tenung balik orang disekeliling kita
Menyeru kebaikan tu tanggungjawab bersama
Sedarlah fitnah konspirasi melanda dunia
Mana benteng diri benteng iman bila ditanya
Dua jalan terbentang, pilihlah satu saje
Setapak melangkah tiada lagi peluang kedua

kebaikan macam mana yang harus kita lakukan
kebaikan macam mana yang harus kita jalankan(2x)

This entry was posted in 5forty2, Lirik Melayu. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>